انواع چسب کاشی کدامند؟

انواع چسب کاشی کدامند؟

  • 37

انواع چسب  کاشی کدامند؟

انواع چسب های کاشی از نظر مواد تشکیل دهنده و نوع کاربرد به دو دسته تقسیم می‌شوند. در دسته اول، چسب کـاشی و سرامیک خمیری قرار دارند و در دسته دوم،  پودری. هر یک از این نوع چسب  کاشی و چسب سرامیک، کاربردهای خاص خود را در صنعت ساختمان سازی دارند.

فروشگاه کاشی و سرامیک سپرو

چسب کاشی وسرامیک پودری چیست؟

چسب کاشی پودری به دلیل مقاومت بالای خود در برابر نفوذ آب و رطوبت، برای سطوح صاف مانند دیوارهای آجری و کاشی کاری های قدیمی انتخاب مناسبی است. این نوع چسب می تواند در محیط های مرطوب مثل سرویس های بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان چسب ضدآب هم شناخته می شود. چسب های کاشی و سرامیک پودری به عنوان بهترین چسب برای نصب کاشی ها، اتصال سنگ های مصنوعی و طبیعی و موزاییک ها به دلیل استحکام بالای خود مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین بهترین چسب برای چسباندن کاشی های استخر نیز محسوب می شود.

کاربردچسب های پودری

چسب‌های کاشی پودری، برای انواع کارهای کاشی‌کاری از جمله نصب سرامیک، چینی و سنگ طبیعی، به خصوص در محیط‌های مرطوب مانند حمام و استخر مناسب هستند. کاربران اغلب ترجیح می‌دهند از چسب های کاشی پودری به جای انواع خمیری استفاده کنند. این چسب‌ها در گریدهای مختلفی تولید می‌شوند و بسیار آسان در استفاده هستند؛ زیرا فقط با مخلوط کردن با آب، قابل استفاده می‌شوند.

چسب کاشی

مزایا چسب های کاشی و سرامیک پودری

چسب های کاشی و سرامیک پودری به دلیل مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت، چسب ساختمانی کاربردی ترین گزینه برای محیط های مرطوب از جمله حمام، سرویس های بهداشتی و استخرهاست. برای تولید چسب های کاشی و سرامیک پودری از پرایمر استفاده می شود که با کاهش جذب آب، نفوذ آب را جلوگیری می کند. این چسب به دلیل انعطاف پذیری بالا، ترک نمی‌خورد و بهترین گزینه برای جلوگیری از افتادگی و ریزش کاشی هاست. در نهایت، می توان به مزایای استفاده از چسب های کاشی خمیری و پودری اشاره کرد.

چسب های کاشی و سرامیک خمیری چیست؟

چسب های کاشی خمیری یا آماده از نوع چسب‌های پلیمری است که بلافاصله پس از باز کردن درب ظرف، برای کاربردهای کاشی کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چسب بیشتر برای پروژه‌های کوچک مناسب است و در محل‌های دارای رطوبت کم بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. چسب‌های کاشی خمیری از مواد اکریلیک بر پایه آب ساخته شده اند و تنها معایب آن مقاومت کم در برابر رطوبت و حرارت هستند و برای کاشی‌های شیشه‌ای مناسب نیستند. در عوض، چسب  کاشی و سرامیک خمیری برای تمام سطوح داخلی و خارجی ساختمان قابل استفاده است. این نوع چسب  به‌راحتی تمیز می‌شود و زمان ماندگاری طولانی دارد، اما به دلیل عدم مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، نباید در محیط‌هایی با رطوبت و حرارت بالا استفاده شود.

کاربرد چسب های کاشی و سرامیک خمیری

کاربرد اصلی چسب خمیری شامل چسباندن سطوح سنگی، کاشی، سرامیک و موزاییک است. این نوع چسب در محیط داخل و خارج ساختمان قابل استفاده است و همچنین می‌تواند در محیط‌های مرطوبی مانند حمام و سرویس بهداشتی کاربرد داشته باشد.

چسب سرامیک

مواد تشکیل‌ دهنده چسب‌ کاشی پودری و خمیری چیست؟

مواد اصلی تشکیل‌دهنده  این چسب ها، برای نوع پودری و خمیری آن‌ها مشابه هستند. در ترکیبات این چسب، از پلیمرهای مختلفی مانند اکریلیک، لاتکس و اپوکسی برای بهبود خاصیت چسبندگی استفاده می‌شود. اکریلیک باعث مقاومت چسب های کاشی و سرامیک در برابر رطوبت می‌شود. لاتکس چـسب های کاشی را انعطاف‌پذیرتر می‌کند که مناسب برای استفاده در جایی مانند راهرو با حرکت است. اپوکسی نیز به افزایش سختی و استحکام چسب‌ها کمک می‌کند. چسب‌های اصلاح‌شده اپوکسی در برابر روغن‌ها، آب، اسیدهای رقیق، قلیاها و اکثر حلال‌ها مقاوم هستند و کاربردهای صنعتی دارند، مانند کاشی‌های ثابت که در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم هستند.

 چسب خمیری  اپوکسی

چسب  اپوکسی یکی از ملات های پرکاربرد در ساختمان سازی است و در دسته چسب های خمیری قرار می‌گیرد. این نوع چسب از رزین های اپوکسی و مواد سخت کننده تهیه می‌شود و به دلیل خمیری بودن، امکان استفاده آسان و کار کردن با آن برای همه افراد فراهم شده است. با استفاده از چسب  اپوکسی، می‌توان با حداقل تعداد نفرات نیروی کار، کار را در کمترین زمان ممکن انجام داد.

چسب خمیری سرامیک، با انواع و اقسام زیرساخت‌ها سازگاری دارد و به همین دلیل در اجرای دیوار و کف با هر متریالی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کار می‌رود. در مقابل، چسب خمیری اپوکسی دارای مقاومت بالا در برابر دما و عدم نفوذپذیری در برابر مواد شیمیایی است، اما قیمت بالاتری نسبت به دیگر چسب‌های کاشی و سرامیک دارد. بنابراین، فقط نیروی کار با تجربه و آموزش دیده می‌تواند از چسب خمیری اپوکسی در ساخت و ساز استفاده کند.

چسب لاتکس و اکریلیک

با توجه به قدرت چسبندگی بالایی که این نوع چسب  دارد، در بخش های مختلف ساختمان کاربرد زیادی دارد. این چسب در اجرای سرامیک، کف پوش ها و کاشی کاری دیوار استفاده می شود و برای این منظور از چسب لاتکس و اکریلیک استفاده می شود.

چسب های ماستیک

ماستیک چسـب های کاشی، از اولین نوع چسب های مورد استفاده در بازار برای کاشی و سرامیک بوده است. کاربردهای متنوعی نیز دارد؛ به عنوان مثال، در کاشی کاری و سرامیک کاری دیوار و انواع کف پوش ها به کار می‌رود و حتی ظروف شیشه و چینی نیز از آن استفاده می کنند.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.





می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 105
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 11
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 35
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 108
            بازدید ماه بازدید ماه : 547
            بازدید سال بازدید سال : 3340
            بازدید کلی بازدید کلی : 23813

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 66.249.66.40
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف